Lättare och tydligare felanmälan

2018-06-26
Nu gör vi det lättare och tydligare för dig som hyresgäst när du ska felanmäla något i ditt boende. Du hittar formulär för felanmälan på Mina sidor.

När du fyller i din felanmälan på Mina sidor så skickas den vidare till din bovärd, och det går att göra dygnet runt. Du kan även ringa till växeln och komma till Centrala felanmälan under telefontid, precis som tidigare.

Om det är ett akut fel – till exempel om ett rör gått sönder och det är risk för vattenskada – kan du ringa växeln dygnet runt och kopplas vidare till Beredskap.

När du anmäler via Mina sidor blir det tydligt för bovärden vad som är fel. Det minimerar risken att något glöms bort som det tidigare kunde göra vid en muntlig anmälan. Våra bovärdar får i och med nyordningen en tydlig ”att göra”-lista med allt som ska åtgärdas. Därmed kommer vi att kunna jobba mer strukturerat och förbättra ditt boende på ett mer effektivt sätt.